Subject: Selgitustaotlus seoses MTÜ Looduse ja Inimeste Eest kaasamisega Sopi-Tootsi mõõtmistesse
From: <[email-masked]>
To: 'Mari-Anne Härma' <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>, "'Rene Reisner'" <[email-masked]>, "'TA Info'" <[email-masked]>, <[email-masked]>, "'Ramon Nahkur - SOM'" <[email-masked]>
Date: Tue, 1 Apr 2025 12:54:45 +0300

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest juhib erinevate asutuste (sh
Kliimaministeeriumi ja Sotsiaalministeeriumi) tähelepanu asjaolule, et
meid on vaatamata varasemale lubadusele jäetud kõrvale Sopi-Tootsi
tuulepargi müra- ja infraheli mõõtmistest.

Terviseameti peadirektori asetäitjana saatsite meile 27. veebruaril 2025
kirja, milles kinnitasite, et „kõik osapooled on teadlikud, et Te soovite
olla kaasatud“ ning et „tõenäoliselt saadetakse Teile mõõtmisprojekti
plaan ettepanekute tegemiseks“. Sellest jäi arusaam, et meid kaasatakse
vähemalt projekti kavandamisse.

Kuid 31.03.2025 saabunud Põhja-Pärnumaa Vallavalitsuse vastusest (nr
15-11/121-2) selgub, et:

*	mõõtmiste metoodika on juba valmis ja mõõtmised on alanud;
*	MTÜ-d Looduse ja Inimeste eest ei ole sellest teavitatud, kaasatud
ega isegi informeeritud kõrvalejätmisest.

Palume teil selgelt ja ühemõtteliselt vastata järgmistele küsimustele:

1.	Kas MTÜ Looduse ja Inimeste Eest on ametlikult kaasatud
Sopi-Tootsi mõõtmiste kavandamisse ja läbiviimisesse?
2.	Kui ei ole, siis kes ja millal tegi otsuse meid mitte kaasata?
3.	Miks ei ole meid ametlikult teavitatud kaasamata jätmisest?
4.	Millised on võimalused kaasata meid vähemalt mõõtmiste andmete
hindamisse ja järelduste kujundamisse?

Oleme väljendanud oma kaasamishuvi korduvalt ja varakult. Kaasamine on
oluline mitte ainult sisuliselt, vaid ka üldsuse huvide esindamise ja
läbipaistvuse seisukohalt.

Palume vastust hiljemalt 10. aprilliks 2025.

Lugupidamisega,

Maarja Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest

53442161

Saatja: Mari-Anne Härma <[email-masked]>
Saatmisaeg: neljapäev, 27. veebruar 2025 09:29
Adressaat: [email-masked]
Koopia: [email-masked]; 'Rene Reisner'
<[email-masked]>; TA Info <[email-masked]>;
[email-masked]; 'Ramon Nahkur - SOM' <[email-masked]>
Teema: Vs: Sopi-Tootsi müramõõtmise lähteülesande koostamine

Tere,

Kõik osapooled on teadlikud, et Te soovite olla kaasatud ja minu
arusaamise järgi ei ole kellelgi midagi selle vastu, et Te selle plaani
kriitiliselt üle vaatate. Tõenäoliselt saadetakse Teile mõõtmisprojekti
plaan ettepanekute tegemiseks siis kui Enefit Green, Kliimaministeerium ja
Sotsiaalministeerium on põhimõtetes kokku leppinud ja esialgse plaani
koostanud. Hetkel olen näinud küll mõttevahetusi, aga sellist plaani, mida
saata arvamuse avaldamiseks veel ei ole. Teoreetiliselt võiksid osapooled
kokkulepeteni jõuda lähinädalate jooksul ja siis saaks neid ka jagada.

Parimate soovidega,

Mari-Anne Härma

peadirektori asetäitja

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: teisipäev, 25. veebruar 2025 12:20
Adressaat: Mari-Anne Härma <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Koopia: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ;
'Rene Reisner' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; TA Info
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; 'Ramon Nahkur - SOM' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Sopi-Tootsi müramõõtmise lähteülesande koostamine

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere kõigile!

Mõned küsimused:

1.	Millal algab Sopi-Tootsi lähteülesande koostamine?
2.	Missuguses vormis hakkab toimuma koostamise käigus konsulteerimise
protsess?

Lugupidamisega / Regards,

***************
Urmas Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest
Telefon: +372 516 28 26

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

From: Mari-Anne Härma <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, February 17, 2025 9:02 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
Cc: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 'Rene
Reisner' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; TA Info
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; [email-masked]
<mailto:[email-masked]> ; 'Ramon Nahkur - SOM' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Sopi-Tootsi müramõõtmise lähteülesande koostamine

Tere,

Sain teie ettepaneku kätte ja andsin ka Eesti Energia inimestele teada, et
soovite olla kaasatud.

Parimate soovidega,

Mari-Anne Härma

peadirektori asetäitja

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on mõeldud ainult kirja adressaatidele. Kui olete saanud
kirja ekslikult, palun teavitage koheselt selle saatjat ning kustutage
saadud kiri koos kõikide lisadega. NB! Juurdepääsupiirangu märkega
dokumentide avaldamine kõrvalistele isikutele on keelatud.

Saatja: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Saatmisaeg: reede, 14. veebruar 2025 20:27
Adressaat: [email-masked] <mailto:[email-masked]>
; 'Rene Reisner' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; TA Info
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Mari-Anne Härma
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 'Ramon Nahkur - SOM' <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Teema: Sopi-Tootsi müramõõtmise lähteülesande koostamine

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

MTÜ Looduse ja Inimeste Eesti soovib olla kaasatud Sopi-Tootsi tuulepargi
müra- ja vibratsioonimõõtmise lähteülesande koostamisse.

Lugupidamisega / Regards,

***************
Urmas Maranik

MTÜ Looduse ja Inimeste Eest
Telefon: +372 516 28 26

E-post: [email-masked] <mailto:[email-masked]>

<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_camp
aign=sig-email&utm_content=emailclient>

Viirusevaba
<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_camp
aign=sig-email&utm_content=emailclient> www.avast.com